Φως ... περισσότερο φως!

Επιμορφωτική Διημερίδα για εκπαιδευτικούς Β/θμιας όλων των ειδικοτήτων
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων
27-28 Φεβρουαρίου 2015

Ψηφιακό αποθετήριο διδακτικού/εκπαιδευτικού υλικού

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Κινηματογραφική προβολή, Κινηματογραφική Ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Κ.Ο.Π.Ι.)

Η Κινηματογραφική Ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Κ.Ο.Π.Ι.) επέλεξε μία σειρά από ταινίες μικρού μήκους με κεντρικό άξονα το φως και οργάνωσε την προβολή τους στα πλαίσια της Διημερίδας.

Οι ταινίες, με τη σειρά που προβλήθηκαν, είναι οι εξής:

A trip to the moon του Georges Méliès

Μια ομάδα αστρονόμων οργανώνει ένα ταξίδι στο φεγγάρι, το εξερευνά και επιστρέφει θριαμβευτικά φέρνοντας μαζί της κι έναν κάτοικο της Σελήνης.

Ασπρόμαυρη ταινία του γαλλικού βωβού κινηματογράφου (1902). Με επιρροές από δημοφιλή λογοτεχνικά έργα της εποχής, όπως το "Από τη γη στη σελήνη" του Ιουλίου Βερν ή "Οι πρώτοι άνθρωποι στη σελήνη" του Χ.Τζ. Γουέλς, θεωρείται η πρώτη ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ο σκηνοθέτης G. Méliès, που παίζει και τον κύριο ρόλο στην ταινία, μεταφέρει στον κινηματογράφο την αισθητική του θεάτρου, πράγμα που αποτέλεσε σήμα κατατεθέν της φιλμογραφίας του.

Le nez των Alexander Alexeieff & Claire Parker

Ένας άντρας χάνει τη μύτη του από ατύχημα και προσπαθεί απεγνωσμένα να αποκαταστήσει την εικόνα του προσώπου του.

Ασπρόμαυρη ταινία on the pinboard του 1963, βασισμένη σε ιστορία του Νικολάι Γκόγκολ. Ο Alexeieff και η σύζυγός του Parker επινόησαν την τεχνική pinscreen. Σε έναν καμβά 3x4 ποδιών στερεώνονται ένα εκατομμύριο καρφίτσες χωρίς κεφαλή, οι οποίες μετακινούνται πάνω-κάτω με τη χρήση καθημερινών αντικειμένων και, καθώς φωτίζονται από το πλάι, δίνουν την εντύπωση του μαύρου και του λευκού χρώματος, καθώς και αποχρώσεων του γκρι. Κάθε κάδρο δημιουργείται μία φορά και καταγράφεται σε φιλμ, ενώ χρειάζεται να αποτυπωθούν πολλά καρέ, ώστε να αποδοθεί η εικόνα της κίνησης.

Luxo Jr. του John Lasseter

Το έμβλημα της εταιρείας Pixar στην πρώτη του περιπέτεια. Ένα μεγάλο λαμπατέρ (Luxo Sr.) παρακολουθεί με καχυποψία ένα μικρότερο λαμπατέρ (Luxo Jr.) να παίζει με μια πλαστική μπάλα και δε χάνει την ευκαιρία να το επιπλήξει, όταν εκείνο παρεκτρέπεται.

Ταινία animation της Pixar (1986), η πρώτη που φτιάχτηκε με υπολογιστή και προτάθηκε για Όσκαρ. Ο Lasseter δημιουργώντας μια διαφήμιση για μια έκθεση υπολογιστών εκμεταλλεύτηκε την παρατήρηση του Walt Disney ότι οι δυνατότητες των έμψυχων που αποδίδονται σε άψυχα δημιουργούν μία κωμική δυναμική. Λέγεται ότι εμπνεύστηκε το μεγάλο λαμπατέρ της ταινίας από τη μητέρα του.

Big Bang Big Boom του BLU

"Σύντομη μη επιστημονική ιστορία σχετικά με την εξέλιξη και τις συνέπειές της". Μια εικονογραφημένη θεωρία για τη δημιουργία της ζωής (Big Bang), την εξέλιξη των ειδών και το πιθανό τέλος του κόσμου με μια μεγάλη έκρηξη (Big Boom).

Ταινία animation με ζωγραφική τοίχου (2010). Δημιουργήθηκε σε βιομηχανικά τοπία της Αργεντινής και της Ουρουγουάης από τον Ιταλό καλλιτέχνη γκράφιτι Blu και τοπικές ομάδες καλλιτεχνών. Η τεχνική που χρησιμοποιήθηκε είναι animation με γκράφιτι (stop motion wall-painted animation), σύμφωνα με την οποία το γκράφιτι φωτογραφίζεται βήμα-βήμα κατά την κατασκευή του, ώστε να αποτυπωθεί ακόμη και η πιο ανεπαίσθητη κίνηση.

Luminaris του Juan Pablo Zaramella

Σε μία πόλη όπου όλα παίρνουν ζωή από το φως ένας νεαρός άντρας που εργάζεται ως υπάλληλος σε εργοστάσιο παραγωγής λαμπτήρων έχει μεγάλες φιλοδοξίες...

Πολυβραβευμένη ταινία μικρού μήκους με σκηνικό το Μπουένος Άιρες, γυρισμένη με την τεχνική pixilation (2011). Πρόκειται για μια εξαιρετικά χρονοβόρα τεχνική, που χρησιμοποιεί ζωντανούς ηθοποιούς σε ταινία animation (αντί για κινούμενα σχέδια ή κινούμενα αντικείμενα), με τρόπο που μοιάζουν με ζωντανές μαριονέτες. Οι ηθοποιοί ποζάρουν επανειλημμένα, ακινητοποιημένοι σε διαφορετικά φόντα και το αποτέλεσμα αποτυπώνεται καρέ-καρέ. Το τάνγκο του Osmar Maderna "Lluvia de Estrellas" (1940), δηλαδή "Βροχή αστεριών", αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον σκηνοθέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου